Новини компаній
16:31, 28 липня 2023 р.

ТЗ для логотипу – що включати?

Новини компаній

При отриманні завдання на розробку логотипа або фірмового стилю бренд-дизайнер намагається не просто втілити заявлені вимоги, а й повністю відчути бачення ситуації від замовника. Це ключ до створення гармонійного та успішного дизайну емблеми, яка буде відповідати цілям та потребам бренду. Для глибокого розуміння замовника, важливо досконало вивчити його вимоги та очікування. У цьому важливу роль грає розробка брифа і подальше формування технічного завдання.

ТЗ для логотипу – що включати?, фото-1

З чого починається створення логотипа?

Все починається зі складання двох важливих документів: брифу та технічного завдання (ТЗ).

  • Бриф — це документ, в якому замовник дає повне розуміння своїх очікувань, цілей та зазначає особливості бренду. Він допомагає бренд-дизайнеру зрозуміти, що саме хоче бачити замовник у підсумковій емблемі на замовлення.
  • Технічне завдання (ТЗ) – це документ, який складається виконавцем для вузькопрофільних фахівців на основі отриманого брифу. ТЗ містить технічні параметри розробки, яких необхідно дотримуватись для досягнення цілей, описаних у брифі. Важливо так скласти цей документ, що якщо його в роботу візьме дві різні команди, то результат вийшов заздалегідь близьким за змістом.

Без цих документів процес розробки стає неструктурованим і неконтрольованим, а результат може не відповідати очікуванням замовника.

За допомогою брифів творець логотипів заощаджує свій час. Це хороша можливість поставити клієнту питання письмово, над якими він має час подумати і скласти змістовну відповідь. В результаті бренд-менеджер отримує різнопланову інформацію та формує розуміння, який логотип має вийти на при кінці.

Про що запитати у брифі, щоб вийшли повноцінна емблема, логотип?

ТЗ для логотипу – що включати?, фото-2

Технічне завдання на логотип або емблему має бути сформоване повністю на основі інформації, наданої замовником у брифі. Всі елементи в брифі важливі, тому що допомагають одночасно вирішити кілька завдань та економити час, тому рекомендуємо включити до нього такі блоки:

  • Інформація про бренд та його історію розвитку. Щоб дизайн логотипа відповідав очікуванням, потрібно знати правильну назву компанії, її спеціалізацію, позиції на ринку та філософію існування. Це допомагає виконавцю зрозуміти цінності та дух бренду, які потрібно відобразити під час створення лого.
  • Цільова аудиторія (ЦА) чи кінцевий споживач. Знання аудиторії допомагає дизайнеру логотипів створити такий продукт, який відповідатиме потребам та смакам ЦА. Маючи ці дані, підбирається розмір логотипа, шрифти, відтінки, форми, стиль.
  • Головні конкуренти та їхня айдентика. Аналіз конкурентів допомагає виділитися і створити унікальне зображення, що запам'ятовується, принципів побудови яких ще ніхто не застосовував.
  • Особисті побажання та опис деталей графічного зображення. Тут описуються всі подробиці замовлення, особисті відчуття, переживання, цілі та страхи. Це допомагає виконавцю зрозуміти, що саме хоче бачити замовник у підсумковому дизайні. Тому цінна будь-яка інформація, яка допоможе фахівцеві краще зрозуміти завдання.
  • Опис емоційних акцентів, які мають викликати логотип. Якісне лого обов'язково призведе до конкретних емоцій користувача продукту. Його зображення викликатиме аналогічні відчуття, що відчуває людина при її споживанні: релакс, радість, насолода, розслабленість, приплив сил тощо.
  • Чого не має бути. Найкращий логотип не може складатися з елементів або оформлення, яке неприйнятне замовнику одразу. Дуже важливо знати, що клієнт не хоче бачити в дизайні. Однак до цієї інформації потрібно поставитися з обережністю та глибоким аналізом. Можливо, вона з'явилася на тлі особистих страхів людини, і її можна використовувати для креативу.

Як бачимо, створення емблеми без брифу та ТЗ технічно можливе. Але його відсутність призведе до додаткових трудовитрат на виправлення та доопрацювання, що збільшує терміни та вартість проєкту. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...