• Головна
  • Гальмівні диски для авто: ознаки втрати ефективності та зносу
Новини компаній
09:30, 14 травня

Гальмівні диски для авто: ознаки втрати ефективності та зносу

Новини компаній
Гальмівні диски для авто: ознаки втрати ефективності та зносу, фото-1

Гальмівні диски — важливий елемент системи гальмування автомобіля. Вони зношуються з часом, як і будь-яка інша деталь. Водії часто ігнорують початкові ознаки проблем. Це призводить до небезпечних ситуацій, подовженого гальмівного шляху та аварій. Щоб вчасно діагностувати поломку варто звернути увагу на декілька ознак.

ТОП-5 ознак втрати ефективності гальмівних дисків

Гальмівні диски самі подають нам сигнал про їх стан. Варто лише “дослухатися” до них.

  • Вібрація педалі гальма під час натискання. Це вказує на нерівну поверхню диска або його деформацію. Причиною може бути перегрів або механічне пошкодження.
  • Скрегіт, писк або металевий свист при гальмуванні. Такі звуки виникають, коли колодка третиться об зношену або пошкоджену поверхню.
  • Видимі тріщини, борозни або синюватий колір. Тріщини означають глибокий перегрів або перевантаження. Борозни свідчать про механічне зношення. Синій відтінок — результат перегріву, після якого диск вже неефективний.
  • Збільшення гальмівного шляху. Якщо автомобіль гальмує довше, ніж раніше, проблема може бути у дисках. Така ознака є наслідком втрати площі контакту.
  • Відчуття «пульсації» керма при гальмуванні. Це ознака деформації або кривизни диска. Якщо таке відчувається, краще відразу звернутись на СТО.

Розточування чи заміна дисків: що робити при зносі

Що таке розточування? Це шліфування поверхні диска для усунення нерівностей. Можливе тільки якщо гранична товщина диска в межах норми. Для кожного авто вона своя. Інформація вказана на самих дисках або в технічному мануалі. Якщо товщина нижча — диск підлягає лише заміні.

Коли розточування не має сенсу? Якщо є тріщини, диск перегрітий або деформований, розточування небезпечне. Після таких дефектів навіть оброблений диск не гарантує безпеку.

Не варто багаторазово розточувати диски. Кожне шліфування зменшує товщину. Після кількох процедур диск втрачає термостійкість. Це знижує ефективність гальм і підвищує ризик поломки.

Як вибрати нові гальмівні диски

Гальмівні диски для авто: ознаки втрати ефективності та зносу, фото-2

Поради з підбору

  • Середній ресурс. Залежно від стилю їзди — 30 000–70 000 км. Але краще оглядати диски кожну заміну колодок або раз на 15 000 км.
  • Перевірка сумісності. Перед покупкою слід уточнити марку, модель і рік випуску. Дискові системи можуть відрізнятись навіть в одній моделі.
  • Вентильовані чи суцільні. Вентильовані краще охолоджуються, підходять для активної їзди. Суцільні простіші, застосовуються у легких авто без високих навантажень.
  • Якість матеріалу. Найпоширеніші — чавунні диски. Вони доступні й надійні. Композитні й керамічні — дорожчі, але краще розсіюють тепло і мають більший ресурс.

Бренди, яким можна довіряти

  • Brembo — використовуються в спорті та серійних авто. Добра тепловіддача, точність виготовлення.
  • Zimmermann — німецьке виробництво. Підходить для щоденного міського режиму.
  • ATE — розраховані на збалансовану роботу в парі з оригінальними колодками.
  • Textar — оптимальні для міста, стабільно працюють на невисоких швидкостях.
  • TRW — поширений вибір у СТО. Великий асортимент для різних авто.

Диски бажано міняти після 30–70 тис. км, або раніше — за результатами огляду. При виборі нових важливо враховувати тип, матеріал та сумісність. Звертайте увагу на перевірені бренди. Купуйте якісні гальмівні диски, в перевіреному онлайн-каталозі автозапчастин, так ви вбережете себе від підробок. Безпека залежить не лише від водія, а й від стану гальмівної системи.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення