• Головна
  • Лондон-Патон-Троєщина: як Київ має будувати мости (та чому саме зараз)
09:30, 27 лютого

Лондон-Патон-Троєщина: як Київ має будувати мости (та чому саме зараз)

Лондон-Патон-Троєщина: як Київ має будувати мости (та чому саме зараз)

Побудова метро на Троєщину давно стала нічним кошмаром для будь-якого міського голови Києва. Реалізувати важко. Люди все одно про це постійно питають. За цією темою легко загубити головну проблему: ми не вміємо швидко та надійно будувати мости.

На ваше щастя, журналісти 44.ua вже поцікавились темою глибше. Від Дніпра і до Темзи.

Подільський міст, ти чого?

Проєкт Подільского мосту був тим жахіттям, через яке жителі Деснянського району досі бачать метро лише на виході з маршрутки.

Лондон-Патон-Троєщина: як Київ має будувати мости (та чому саме зараз), фото-1, Офіційний портал Києва

Офіційний портал Києва

У грудні міст частково запрацював, пропускаючи спецтранспорт або комунальні види транспорту. Звісно, правий берег зустріне їх максимальними заторами. І тепер питання постає з нового ракурсу: як запускати метро, на яке насправді роками ніхто не розраховував.

Метрополітен - це нові станції, комунікації, зміна деяких маршрутів. Все це зазвичай робиться роками. От тільки міст будувався приблизно з 1993 року, а проєктувався ще за СРСР.

Що робити тепер - ось гарне питання. Відповідь проста: будувати наступний міст. І бажано починати це раніше, ніж життя саме змусить нас перекрити чергову переправу заради екстрених ремонтів.

Ситуація з мостами у Києві доволі скрутна. Минулого липня інспекція навідала мости Метро та Патона. Вони в аварійному стані.

Міст Патона, зокрема, страждає від корозії на балках. Міст Патона тримався б довше - але на нього лягло збільшене навантаження через ситуацію на інших переправах. Як бачите, питання нових мостів вже давно актуальне. Просто про це бояться говорити.

Тримаючи в пам'яті проєкт Подільського мосту, який лякав навіть оптимістів, можна зробити простий висновок. Поки ми не вміємо будувати відносно недорогі мости швидше, ніж за 30 років, - проблеми гарантовані.

Залізно, недорого

Подільський міст просто нагадав нам про те, що ми старались забути та відкласти на якомога довший період. Києву мостів уже не вистачає. А в умовах постійного збільшення трафіку це "не вистачає" може доповнитись словом "критично".

Де ж брати настільки необхідні для нас мости? Відповідають такі міста, як Дніпро та Лондон. Так-так, вам не здалось. Вони пов'язані.

Амурський (Старий) міст у Дніпрі - доволі страшна, але надійна конструкція. Це повністю металева переправа, відкрита ще 1884 року. Як бачите, вона пережила вже цілий ряд держав.

Лондон-Патон-Троєщина: як Київ має будувати мости (та чому саме зараз), фото-2, LTE

LTE

Щоб ви розуміли, 1889 року Амурський міст брав нагороду на Всесвітній виставці в Парижі. Тоді відзначили два об'єкти - його та якусь Ейфелеву вежу.

Чи надійна ця конструкція зараз? Як показала практика - так. Навесні 2022-го по ній прийшовся ракетний удар російських загарбників. Проте міст як стояв, так і стоїть. Більше того, від нього дуже залежить логістика та зв'язок між двома адміністративними районами міста.

Така ж жива пам'ятка є в Лондоні. Тауерський міст - один із символів британської столиці. Йому вже 125 років. Що поєднує його з Амурським мостом у Дніпрі? Вони виконані з залізних конструкцій і є доволі недорогими.

Лондон-Патон-Троєщина: як Київ має будувати мости (та чому саме зараз), фото-3, Pixabay

Pixabay

Звісно, все має свою ціну. Тому залізні мости ніколи не зможуть похвалитись такими тривалими строками експлуатації, як їх залізобетонні конкуренти. Як ви помітили по мосту Патона, навіть у залізобетонного мосту можуть бути проблеми з корозією (що тут казати про залізний).

Це все одно доведеться робити

Коли Київ матиме альтернативні шляхи для переспрямування трафіку, наша логістика буде у відносній безпеці. Наприклад, тоді можна безболісно оновлювати вже згаданий міст Патона.

Лондон-Патон-Троєщина: як Київ має будувати мости (та чому саме зараз), фото-4, "Гордон"

"Гордон"

За умови великих бюджетів в нього є опція з заміною залізобетонного покриття на залізне. Міст стане ширшим та витримає вісім смуг замість шести. Ба більше: його вага зменшиться, що важливо для вже існуючих опор. І так ми переходимо до останнього пункту.

Важливо лише наважитись. Нові мости для столиці - вже точно не піар-проєкт, а необхідна для логістики річ.

Прямо зараз нові російські обстріли можуть наздогнати будь-які об'єкти коли завгодно. Чи будуть росіяни бити по мостах - питання риторичне. І ще не факт, що столичні конструкції після значних перевантажень витримають удар так само, як Амурський міст у Дніпрі.

Так, ми віримо у наші ППО. Та чи варто довіряти саме оборонцям нашого неба проблеми, які краще вирішувати на рівні міського самоврядування - ось хороше питання. Здається, в них і без того вистачає роботи.

Та й взагалі: чи важливо все це проговорювати стільки разів, коли проблему треба вирішувати вже найближчим часом? І в нас у запасі вже немає тридцяти років на пошук запасних варіантів.

Нагадаємо, раніше голова так званого Офісу трансформації Максим Бахматов заявив, що 90% мостів у Києві - аварійні.

Не забувайте підписуватись на наш Telegram-канал "Головні новини Києва – 44.ua", щоб бути в курсі всіх подій.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Київ #транспорт
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...