Що робити з бухгалтерією?
Новий бізнес – це нові завдання: персонал – найми, клієнта – знайди, знайшов – продай, прибуток – зароби, заробив – перед державою звітуй. Зареєструвати ФОП чи реєстрація ТОВ?
А як не платити штраф і звітувати вчасно? Правильно - найняти бухгалтера. Хоча...є ще один варіант — бухгалтерський аутсорсинг. Як зробити правильний вибір серед двох цих «зол»?
Ціна запитання
Бухгалтер на вашому підприємстві, бухгалтер оформлений ФОП чи бухгалтерський аутсорсинг???
1. Штатний бухгалтер. Якщо говорити на прикладі Києва, то "вилка"; зарплати фахівця – від 25 тис. грн. до 80 тис. на місяць і це не межа! Залежить від діяльності вашої компанії.
Окрім зарплати та податків з зарплати, бухгалтер розраховуватиме ще й на повноцінне робоче місце.
Бухгалтер може захворіти, піти у відпустку і навіть звільнитися в самий невідповідний момент.
2. Бухгалтерський аутсорсинг. Вартість починається від 600 грн. і доходить до 300 тис. грн. Вартість залежить від того, скільки грошей обертає бізнес за місяць, скільки операцій (первинних документів) чи є співробітники (і скільки їх), яка система оподаткування та інші фактори.
Привіт із податкової
Штатний бухгалтер. Лист прийшов з податкової, у папірці написано, що виною тому несплата податку, невчасно зданий звіт або не подано податкову накладну.
Всі збитки через помилку штатного бухгалтера вам доведеться сплачувати зі своєї кишені.
Бухгалтерський аутсорсинг. Як правило, у такій компанії є спеціальний відділ контролю якості послуг.
Ну, а якщо вам таки приходить штраф від контролюючого відомства через помилку, допущену бухгалтерським аутсорсингом, то компанія його відшкодовує в повному обсязі.
Як оцінити кваліфікацію бухгалтера
Штатний бухгалтер. А як оцінити бухгалтера? Як дати йому професійну оцінку?
А ніяк. Або зверніться в агентство з підбору персоналу, або заспокоїтися з тим, що у вас цілком імовірно буде працювати «невідомий». Та й компанії з підбору персоналу найчастіше проводять психологічні тести, а провести комплексну перевірку щодо професійних знань немає можливості, просто не вистачає кваліфікації.
Бухгалтерський аутсорсинг. Тут також є ризики. Укладаєш договір із фірмою, а хто вестиме облік — незрозуміло. Проте саме компанія з надання послуг аутсорсингу несе всю відповідальність за своїх фахівців. Не всі аутсорсери однаково корисні.
Підходити до вибору зовнішнього бухгалтера треба не менш ретельно, аніж до вибору штатного. Основне правило: краще не орієнтуватися на найдешевший сервіс. Низька вартість обслуговування, як правило, обумовлена невисокою компетентністю фахівців, які залучаються до роботи.
Мінуси співпраці з аутсорсинговою компанією можна звести нанівець, якщо грамотно укласти договір на обслуговування.
Висновки
1. Вартість ведення бухгалтерії в обох випадках велика. Цінник штатного бухгалтера можна подивитися по вакансіях на Work у своєму місті, а вартість аутсорсингу розрахувати за допомогою спеціального калькулятора, або звернувшись на пряму до бухгалтерської компанії, але у зв`язку з війною багато компаній демпінгують, і це відбивається на їхній якості послуг.
2. Штатний бухгалтер завжди поруч, їсть, п`є, дихає і потребує «особливого догляду». Бухгалтерський аутсорсинг не потребує нічого.
3. Штатний бухгалтер зможе покрити свої помилки лише у суму зарплати, ви свідомо купуєте «кота в мішку». Аутсорсинг - страхує себе від помилок, ви захищені договором.
Рекомендую вам уважно подумати, який спосіб ведення бухгалтерії підходить саме вам. Де відкрити ФОП, як відкрити ТОВ, хто буде вести бухгалтерію Бажаємо Вам успіхів у виборі своїх партнерів!!!