Рівень відвідуваності торгових центрів Києва наблизився до довоєнного рівня
Рівень відвідуваності торгових центрів Києва наблизився до довоєнного рівня. Однак індекс споживчих настроїв залишився у від’ємних значеннях.
Про це повідомляє українська рада торгових центрів.
Споживчі настрої демонстрували тенденцію до погіршення через масовий відтік населення, руйнування торгових центрів та зниження реальної заробітної плати.
Зазначається, що після деокупації Київської області та подальшого повернення людей до столиці, ринок торгової нерухомості поступово почав відновлюватися. За даними Gfk, на кінець 2022 року індекс споживчих настроїв зріс на 16,7 п.п. до 83,9 п.п. Незважаючи на триваючу аномальну соціально-економічну ситуацію, спричинену війною, індекс у 2022 році є вищим порівняно з попереднім роком. Однак він все ще залишається у від'ємних значеннях (менше 100), що свідчить про загальний песимізм щодо фінансових перспектив.
У 2022 ринок торгової нерухомості Києва не поповнився новими брендами, оскільки більшість ритейлерів зосередилися на існуючих магазинах, закрили неприбуткові локації або переоцінили свої потреби в площах. Турецький ритейлер одягу Fiba Retail закрив свої франчайзингові магазини Marks&Spencer і GAP, а чотири російські бренди (Gloria Jeans, BeFree, O'STIN, oodji) залишили ринок.
На початку повномасштабного вторгнення внаслідок ракетних обстрілів постраждали ТРЦ Retroville та ТРЦ Lavina Mall у Києві. Однак протягом року обидва об'єкти були відновлені, а їхні торгові площі поновили роботу.
Незважаючи на ці виклики, майже 76% торгових центрів по всій країні, включаючи такі великі, як ТРЦ Nikolsky, ТРЦ Французький Бульвар, ТЦ Караван і ТЦ Дафі у Харкові та ТЦ Riviera в Одесі, знову відкрилися до кінця 2022 року після відновлення пошкоджень, спричинених ракетними обстрілами.
Незважаючи на певний економічний прогрес і прогнози зростання на 2023 рік, очікується, що відновлення ритейлу буде поступовим через значний відтік населення та пошкодження інфраструктури. Малоймовірно, що відбудеться різке зростання споживчого попиту, особливо в короткостроковій перспективі, оскільки споживачі продовжують стикатися з економічними труднощами, зумовленими впливом війни на економіку.
Раніше ми розповідали, що чоловік "замінував" ТРЦ "Ретровіль" у Києві, бо його не взяли у поліцію
44.ua у Телеграмі: термінові, актуальні, перевірені новини столиці та України для тих, хто цінує свій час. Приєднуйтеся до нашої спільноти