• Головна
  • XXVII Всеукраїнський День Логіста: Відновлення ланцюгів постачання в умовах воєнного та післявоєнного стану
Новини компаній
15:00, 5 грудня 2022 р.

XXVII Всеукраїнський День Логіста: Відновлення ланцюгів постачання в умовах воєнного та післявоєнного стану

Новини компаній

25 листопада в Києві відбулася щорічна Всеукраїнська конференція День Логіста – Відновлення ланцюгів постачання в умовах воєнного та після воєнного стану.

Це єдина в Україні щорічна спеціалізована зустріч для професіоналів логістики та суміжних галузей. На ній зібралися понад 280 топ-менеджерів та керівників логістики з усіх регіонів країни щоб обговорити тенденції розвитку логістики в поточних умовах і провести перемовини з поточними і перспективними партнерами.

Організатором конференції виступила В2В медіа-група TradeMasterGroup.

Розподіл учасників за галузями діяльності виглядав так:

  • рішення для логістики – 30%;
  • транспортування та складування – 25%
  • виробники – 19%
  • мережі магазинів – 17%;
  • дистриб’ютори – 9%;
  • ЗМІ – 1%.

Розріз аудиторії за рівнем менеджменту мав такий вигляд:

  • директор/керівник з логістики – 26%;
  • менеджер з логістики – 25%;
  • керівник відділу логістики – 16%;
  • СЕО/СОО/директор – 14%;
  • керівник відділу проєктів і впровадження рішень – 8%;
  • комерційний директор – 5%;
  • власник бізнесу – 3%;
  • Key Account Manager – 2%;
  • директор з розвитку – 1%.

Партнерами конференції стали компанії:

  • Генеральний Партнер з автоматизації та консалтингу - Consulting for Retail
  • Глобальний Логістичний Партнер - Global Logistics
  • Офіційний Партнер – ABM Cloud
  • Головний Партнер Системних рішень для складської логістики - SKLAD SERVICE
  • Партнер логістики останньої милі - ANT-Logistics
  • Міжнародний логістичний Партнер - UTEC Logistics
  • Партнер з впровадження е-ТТН - Linkos Group
  • Партнер із автоматизації логістики - Quantum International
  • Партнер із автоматизації складу KAPELOU
  • Партнер з оптимізації бізнесу за допомогою логістичних рішень - SYNEX LOGISTICS
  • Партнер з виготовлення й переобладнання фургонів – Реформ
  • IT Партнер - Спілка Автоматизаторів Бізнесу
  • Партнер з автоматизації та оптимізації адресних даних України та Європи - Direct Marketing Solutions
  • Більше ніж логістичний Партнер - Consolline
  • Партнер Кава-Брейку - Coffein
XXVII Всеукраїнський День Логіста: Відновлення ланцюгів постачання в умовах воєнного та післявоєнного стану, фото-1

Насичена програма Дня Логіста була розбита на дві тематичні складові, кожна з яких проходила в окремому залі. Євген Нікушин, директор з логістики компанії "FADO" виступив модератором заходу.

Розпочав виступи заступник Міністра інфраструктури України Мустафа Найєм. Його доповідь мала актуальну назву «Транспортний фронт: логістика в умовах війни».

Спікер розповів, з якими викликами стикнулася транспортна галузь з початком російського вторгнення. Матеріальні збитки, безпека персоналу, руйнування напрацьованих логістичних маршрутів внаслідок бойових дій – лише частина питань, які терміново довелося вирішувати як менеджерам бізнесу, так і урядовим чиновникам.

Бізнес швидко пристосувався до нових умов, а уряд напрацював низку рішень, які допомогли бізнесу зробити це з меншими втратами. Зокрема, спікер згадав урядову програму з евакуації підприємств у безпечні райони країні, якою скористалися сотні малих і великих приватних компаній.

Завершив свою доповідь Мустафа Найєм перспективними планами реформування галузі з урахуванням майбутньої пост-воєнної реальності.

Андрій Мокряков, консультант аналітичного департаменту Pro-Consulting, виступив з темою «Стан ринків перевезень та складської логістики України у 2022 році».

Спікер розповів, які причини призвели до спаду на ринку вантажних перевезень. Це обмеження руху традиційними транспортними потоками, унеможливлення експортних поставок для стабілізації курсу, зупинка системних підприємств, низька доступність і висока вартість пального, нестача транспорту для переорієнтації потоків тощо.

Серед тенденцій на ринку складської нерухомості Андрій Мокряков відзначив руйнування складів, неможливість нового будівництва, релокація компаній, зміна ланцюгів логістики та регіональної структури попиту, а також новий тренд на прямі поставки до магазинів.

Зниження обсягів перевезень відбувалося за всіма видами транспорту — найменше це торкнулося автомобільного (-21,7%), а найбільше – морського (-85%).

Зменшилися і площі зберігання, але не так суттєво – 84,8% залишилися в робочому стані.

Наприкінці доповіді спікер зробив прогноз розвитку галузі на майбутнє. Так, за його словами, швидше за все відновиться сегмент автоперевезень, залізниця не зможе повністю компенсувати втрати морської логістики, різке зниження вакантності до середини 2023 року, і як наслідок – зростання цін на складські послуги.

Наступними доповідачами виступили Святослав Олійник, експерт з управління запасами ABM Cloud, і Роман Дида, керівник з виробництва компанії Кормотех. Вони запропонували кейс «Стійкі та ефективні ланцюги постачань в умовах невизначеності».

Спікери наголосили, що компанії припиняють існування раніше, тому що їм не вдається адаптуватися до зростаючої складності їхнього оточення. Вони презентували Demand Driven MRP (DDMRP) – методологію моделювання, планування й управління ланцюгом постачання на виробництві та в дистриб’юції.

Розповівши про особливості методології, спікери навели практичний кейс її застосування в компанії Kormotech. Впровадження проекту DDMRP призвело до зростання збуту та виробництва підприємства на 40%, більш ніж на 45% зменшилася кількість запасів готової продукції, загальний рівень запасів сировини не змінився при 40% зростанні потреби.

Борис Старинський, Founder ABM Cloud та CEO ABM Finance; Інвестор та co-founder 12+ успішних ІТ-стартапів у холдингу ABM Cloud; Фанат філософій менеджменту Демінга та Голдратта, експерт з оптимізації процесів та систем управління, презентував доповідь «Як технології допомагають збільшити прибуток в 2 рази».

Спікер звернув увагу учасників конференції, що у світі відбувається технологічна революція, вона супроводжується експоненціальним розвитком комп’ютерних технологій і ІТ-продуктів. Діджіталізація та цифрова трансформація бізнесу є основою виживання й успіху в сучасному конкурентному і все більш непередбачуваному світі, вважає Борис Старинський.

Спікер презентував систему управління дистриб’юторським бізнесом ABM WMS і навів економічні та стратегічні ефекти від її впровадження. Так, за його словами, продуктивність роботи зростає на 20-50%, місткість складу збільшується на 20-40%, а складські витрати зменшуються на 20%.

Також Борис Старинський представив систему управління транспортом ABM Rinkai, яка зменшує перепробіги, час відвантажень і показник запізнень.

Продовжив сесію Валерій Губарєв, директор компанії "Незалежна Митна Агенція", керівник відділу митних агентів "LAMARIN.LLC", радник Громадської Ради при Держмитслужбі України. Він виступив із доповіддю «Інструменти організації митного безвізу для логістів».

Спікер розповів, що надає ратифікація Конвенції про спільний транзит. За його словами, Україна стала 36-ю країною, яка приєдналася до Конвенції. Таким чином, з 1 жовтня вітчизняний бізнес отримав право користуватися тими ж спрощеннями та перевагами транзиту, що й інші учасники. В основі конвенції лежить технологія NCTS, яка пов’язує митні служби в країнах Конвенції, дозволяючи обмін митними даними. Спікер пояснив, які спрощення можуть отримати українські трейдери завдяки використанню системи NCTS.

Валерій Губарєв завершив доповідь розповіддю про статус Авторизованого економічного оператора, і які він надає спрощення при митному оформленні вантажів.

Наступну тему представляли два спікери від компанії Consulting for Retail – Сергій Дідич, директор з логістики, і Володимир Адамов, керівник напрямку логістики. Вони презентували один практичний кейс «Передумови запуску Voice Operations та результати на прикладі мережі Сім23».

Спікери розповіли про етапи розвитку автоматизації в мережі Сім23, і як відбувалася інтеграція системи Voice Operations. Першими результатами впровадження продукту стало підвищення швидкості та точності відбору, покращення якості комплектації замовлень і швидке навчання нових колег.

Наступні виступи в залі об’єднувалися тематикою «Оптимізація транспортної логістики. ЗЕД. Практичний досвід».

Наталя Пуляженкова, директорка департаменту логістики компанії «Цитрус», презентувала доповідь «Переорієнтування морських контейнерних перевезень на інші маршрути».

Спікерка порівняла статистику доставки імпортних вантажів у 2021 і 2022 роках в розрізі видів транспорту, міст відправки та міст прибуття і зазначила, що цього року додалося нове логістичне плече – автоперевезення з портів Європи до України. Це призвело до збільшення терміну доставки на 14 днів, а також зростання витрат внаслідок додаткових логістичних операцій і обмежень щодо можливості перетину українського кордону.

Наприкінці доповіді Наталя Пуляженкова зупинилася на нових ризиках доставки, що виникли внаслідок появи нового логістичного плеча – це пошкодження вантажу, крадіжки в момент перевантаження, черги на митних складах тощо.

Сергій Косенко, керівник відділу транспортної логістики Dolphi-Ukraine, розповів про «Оптимізацію транспортної логістики як поштовх до збільшення об'ємів продажів».

Спікер навів приклад впровадження на своєму підприємстві програмного продукту від ANT Logistics і детально розповів про етапи інтеграції системи в робочі процеси бізнесу.

Результатом автоматизації стало зменшення пробігу транспорту на 15%, зменшення кількості маршрутів на 10%, збільшення точок на маршруті на 50%. Сергій Косенко підсумував, що впровадження сервісу надало можливість підтримати ріст продажів компанії на рівні 50%.

Дмитро Кобзар, генеральний директор Контейнерного терміналу «Мостиська», розповів про те, «Як збільшити залізничний експорт з Уккраїни – рішення та виклики».

Спікер розповів про переваги і широкі можливості контейнерного терміналу «Мостиська», який розташований в лічених кілометрах від українсько-польського кордону у Лвівській області та з’єднаний під’їздними коліями із залізничною станцією Мостиська-2.

Комплекс дозволяє проводити наступні операції з вантажами: перевантаження та накопичення контейнерів, перетарку зернових, перетарку та накопичення генеральних і навальних вантажів, перелив рідин. Комплекс також надає митні послуги, послуги ветеринарної та фіто санітарної інспекції, обладнання для стафування, рефрижераторної розетки та доставки останньої милі.

Наступний спікер, Артем Мороз, операційний директор компанії UTEC Logistics, розповів про «Можливості та особливості вантажних авіаперевезень в умовах воєнного стану».

З початком війни ринок авіаперевезень товарів із США та Азії повністю змінився – тепер українські оператори змушені доставляти ці вантажі наземним транспортом з аеропортів Німеччини та Польщі. UTEC Logistics консолідує вантажі з Китаю і за рахунок цього оптимізує витрати.

Спікер також розповів про особливості митної обробки вантажів у Європі та навів за приклад нові категорії товарів, як стали популярними в українських споживачів з початком російських атак по критичній інфраструктурі – генератори, павербанки та електростанції з батареями.

Сергій Артьоменко, директор компанії «Арт Софт», виступив із доповіддю «Програмний комплекс «Арт: Черга» – Логістика без простоїв».

Спікер звернув увагу на проблему з переповненими накопичувачами й терміналами. Він наголосив, що машини мають виїжджати тоді, коли точно знають, що термінал їх обслужить без тривалого простою та очікування. Це легко зробити за допомоги впровадження програмного комплексу автомобільної електронної черги.

Сергій Артьоменко детально розповів принцип роботи електронної черги, та які додаткові можливості для логістики відкриває впровадження цього програмного комплексу. Наприкінці доповіді спікер навів розрахунок економічної ефективності продукту «Арт: Черга». За його словами, лише за рахунок виключення або суттєвого зменшення простою автомобільного та/або водного транспорту термін окупності системи не перевищує двох тижнів.

Віталій Шеметов, комерційний директор з закупівель і логістики ТОВ «Торговий Дім «Карпатські Мінеральні Води» зробив «Огляд чинників удорожчання логістичних послуг в умовах війни».

Спікер проаналізував зростання витрат за головними статтями – пальне, технічне обслуговування, амортизація, зарплата водія, страхування тощо. За його розрахунками, вартість одного кілометру пробігу транспорту зросла на 62%.

Наостанок Віталій Шеметов надав кілька практичних порад з оптимізації витрат, що стане в нагоді усім вітчизняним операторам у цей кризовий час.

Тему практичних кейсів з логістики продовжив Андрій Алексєєв, директор департаменту логістики АТ «Молочний Альянс». Він виступив із доповіддю «Холодна логістика під час війни: досвід і огляд рішень».

Спікер навів структуру витрат автопарку своєї компанії, та запропонував низку способів їхньої оптимізації. Так, власна АЗК і тендерна система з постачальниками пального дає 5-20% економії. Односторонній рейс при певних перевагах в цілому виявився більш затратним за кільцеві маршрути. Ще одним потужним способом оптимізації спікер назвав крос-докінг.

Закінчив доповідь Андрій Алексєєв оглядом перспектив розвитку автотранспортної логістики в розрізі подальшої економії витрат. Серед них – синхронізовані автоколони, аеродинамічні вантажівки, електричні напівпричепи та рефрижератори тощо.

Сергій Кондратюк, керівник навчального центру Linkos Group, розповів про «Відновлення проєкту е-ТТН в Україні». Він зазначив, що у вересні 2022 року відбулося поновлення роботи над проєктом впровадження е-ТТН в Україні. У ньому взяли участь Міністерство інфраструктури, Міністерство цифрової трансформації, ДП «Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки», Державна служба з безпеки на транспорті, провайдери ЕДО, компанії-учасники вантажних перевезень, бізнес-асоціації, НУО, Громадська організація «Інститут аналітики та адвокації». Донором виступив Проєкт USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».

Наразі створюються сервіси, що будуть забезпечувати всі необхідні бізнес-процеси для роботи з е-ТТН.

Спікер познайомив учасників конференції з низкою електронних інструментів для роботи з е-ТТН і навів кілька практичних рішень роботи з електронними накладними.

Наприкінці виступу Сергій Кондратюк розповів про вражаючий потенційний ефект від впровадження проекту – це скорочення часу на обробку документів на 90%, нульовий ризик втрати документів, економія коштів на друк і копіювання до 80%.

Олена Григораш, CEO групи DM Solutions, виступила з темою «Точність адресації, як інструмент зменшення логістичних витрат та вартості доставки». Вона презентувала платформу API сервісів адресних даних geodata.online. Ця платформа надає можливість повної автоматизації й оптимізації процесів роботи з адресними даними: від пошуку та використання актуальних адрес у різних країнах, введені даних в єдиному форматі, до маркетингу та аналітики продажів.

Спікерка розповіла, що сервіс geodata.online допоможе вирішити такі проблеми: відсутність або не коректність актуальної адреси для побудови маршруту, неможливість зробити аналітичні звіти, високі витрати на доставку товару за рахунок некоректних / подвійних адрес, неможливість синхронізації адресних баз виробника та логіста/дистриб’ютора тощо.

Олена Григораш розповіла, які сервіси входять до платформи, і зазначила, що робота з geodata.online надає можливість аналітики по населених пунктах, можливість побудови логістичних центрів, маршрутів та переміщень тощо, що у свою чергу дозволить оптимізувати всі логістичні процеси.

Паралельно проходила сесія виступів у другому залі. Їх об’єднувала тема «Оптимізація складської логістики. Готові кейси з впровадження».

Першим свою доповідь представив Владислав Кураєв, директор з логістики мережі магазинів спортивних товарів «Атлетікс». Він виступив із темою «Скорочення витрат на оренду складу в умовах військового стану».

Спікер розповів, що з початку російського нападу вантажообіг зменшився удвічі, асортимент скоротився на 10%, була зупинена робота з 15% внутрішніх і зовнішніх клієнтів.

З метою економії коштів компанія Владислава Кураєва впровадила проєкт переносу 4-х ярусного мезоніна. Спікер детально розповів про етапи цієї операції та навів позитивний економічний вплив проєкту: економія на орендних платежах склала понад 8 млн грн. на рік, а клієнтський сервіс зберігся на рівні 99,99%.

Ярослав Бендяк, керівник відділу автоматизації SKLAD SERVICE, виступив із презентацією «Побудувати склад за 2 місяці? Легко! Реальний кейс «Агромат».

Спікер розповів про вимоги до нового складу від клієнта, та про унікальні технічні рішення, які дозволили побудувати надійний та зручний склад.

Ярослав Бендяк навів аналіз різних типів складів та дав рекомендації, які типи рішень краще підходять з огляду на вид бізнесу клієнта.

Виступ Ігоря Литвиненко, директор з логістики та клієнтського сервісу «Карлсберг Україна» мав назву «Як змінити парадигму в плануванні виробництва й управлінні залишками в період невизначеності».

Спікер розповів, який вплив зчинила війна на бізнес його компанії: відбувалася зупинка заводів, була втрачена частина постачальників і перевізників. Інші виклики були пов’язані з прогнозуванням і залишками: поточні залишки були частково списані, не було розуміння майбутнього попиту тощо.

Завдяки зміні стратегії управління залишками вдалося втримати сервіс на рівні 2021 після запуску заводів. Відбулися зміни в управлінні залишками: була проведена категоризація SKU, вживалися різні сценарії робити для різних груп SKU.

Спікер зазначив, що в нестандартному процесі стандартні методи не діють і будуть більше шкодити ніж допомагати. Необхідно прийняти факт низької точності, але все одно фокусуватися на її підвищенні. У форс-мажорних умовах стратегія управління залишками стає важливіше за точність, а узгодженість дій з функціями продажу та маркетингу важливіша за стратегію управління залишками.

Рівень сервісу потребує іншої стратегії управління залишками і узгодження в компанії (продажі, маркетинг) і в першу чергу з клієнтом, наголосив Ігор Литвиннко.

Продовжили сесію спікери Олександр Труба, директор KAPELOU, і Бартош Фурман, директор Quantum International. Вони презентували доповідь «Автоматизація процесів на складі. Секрет ефективності та економії».

Спікери розповіли про інтеграцію системи управління складом WMS з безпосередньо автоматизованим обладнанням. Вони звернули увагу учасників конференції на «підводні камені» цього процесу і надали низку порад, як їх уникнути.

Автоматизація дозволить оптимізувати практично всі складські процеси – транспортування, відбір, стортинг, ідентифікацію, зберігання тощо.

Наприкінці виступу спікери розповіли про позитивні результати автоматизації складських процесів. У підсумку це поліпшує плановість і прозорість процесів, підвищується безпека праці, зростає продуктивність, складські площі використовуються більш ефективно тощо.

Костянтин Глушаниця, керівник департаменту комплексних рішень B2B у «Київстар», виступив із доповіддю «Хмари та Big Data в допомогу логістиці. Збір, моніторинг і візуалізація для прийняття рішень у реальному часі».

Спікер презентував учасникам конференції низку програмних продуктів – аналітичних платформ для бізнесу від «Київстар». Ці сервіси забезпечують зручне та зрозуміле подання даних з різних систем, роботу з актуальними даними в реальному часі, вирішують проблему впливу «людського фактору» в побудові аналітики тощо.

На практичних прикладах, Костянтин Глущаниця показав, як сервіси від «Київстар» допомагають поліпшити аналітику для логістичного підрозділу, забезпечити автоматизацію управлінської звітності з ERP-системи, побудувати аналітичну платформу моніторингу транспортної системи тощо.

Галина Черкашина, керівниця складської логістики Prostor, презентувала кейс «Автоматизований склад: проєкт, реалізація, очікуваний ефект. Форс- мажор - релокація автоматизованого складу».

Спікерка поділилася досвідом автоматизації конвеєрною системою під управлінням WMS на одному з розподільчих центрів компанії. Це було зумовлено кількома чинниками: високим навантаженням на РЦ, швидкоплинністю персоналу, браком операційної площі для сортування, не достатньою ефективністю мезонінної конструкції тощо.

Галина Черкашина розповіла, які концепції було розглянуто, і після аналізу переваг і недоліків кожної з них представила кінцевий результат – конвеєрну систему з вузлом сортінгу вантажів і системою пік бай лайт для обслуговування напрямку інтернет продажів. Також було переплановано мезонін.

За першими оцінками ефективності автоматизації, продуктивність відбору зросла на 30%, а час комплектації однієї палети зменшився більш ніж удвічі.

У рамках XXVII Всеукраїнської конференції «День Логіста» відбулася церемонія нагородження номінантів Національної премії Ukrainian Logistics Award-2022. Взяти участь у даній премії могла будь-яка компанія-постачальник рішень і послуг для логістики.

Переможцями в номінаціях стали:

Церемонія нагородження переможців Національної Премії поставила ефектну крапку в цьогорічному Дні Логіста – конференції, яка закрила сезон-2022

B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає учасників конференції з набутими знаннями і новими знайомствами.

Ми завжди раді бачити вас на наших наступних конференціях!

Дякуємо ЗМІ за підтримку: Mind.ua, Logist.fm, EBA, 44.ua, Marketer, Приватний Підприємець, Depo, Dsnews.ua, Interfax, Worldexpo, 33 Канал, Ukrpres.info, Postfactum, Agravery, Vesti.ua, UBR, Open4business, Fixygen, Agrostory, Перший Деловий, Київськи Хроніки, Latifundist, УКРЗОВНІШТРАНС, Logistics in Ukraine, Судноплавство, Ukrainian Shipping Magazine

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...