Бензиновий ажіотаж: що далі буде з цінами на паливо та як до цього ставляться мешканці Києва
В Україні та, зокрема, у Києві і досі триває паливна криза. І, хоча, ажіотаж потроху спадає, автомобілісти й досі вимушені стояти у великих чергах на АЗС. Наразі впоратися з кризою на державному рівні поки що не вдається. Проте уряд продовжує шукати шляхи вирішення цього питання.
Журналісти 44.ua вирішили дізнатися, коли закінчиться паливна криза та, що думають про неї мешканці Києва.
Скільки коштує пальне на АЗС Київської області?
Спочатку ми промоніторили ресурс Мінфін, а також AutoRia та пропонуємо дізнатися, за скільки продають бензин, дизель та автогаз на заправках Київської області 9 червня.
Зазначимо, що дефіцит пального знову дає про себе знати. Так, із асортименту багатьох АЗС зник бензин А-92, поменшало також і автогазу, але ціна на нього продовжує зростати.
АЗС Shell
На заправках Shell продають бензин та дизельне паливо. Літр бензину А-95 коштує 45,69 грн, а дизелю – 57,99 грн. За останні сім днів ціни на пальне тут не змінювали.
АЗС OKKO
У мережі автозаправних станцій OKKO дещо більший асортимент. Збувають А-95+ за 52 грн/л, є у наявності й звичайний А-95 – за 51 грн/л. Літр дизелю можна купити за 57 грн, а автогаз продають за 42 грн/л.
Упродовж тижня з обігу на АЗС OKKO та Shell зник бензин А-92. Ціни на інші види пального залишилися без змін.
Авіас
А-95 на АЗС Авіас можна придбати за 50 грн/л, А-92 – за 49 грн/л. Дизель реалізують по 55 грн/л, а автогаз оцінюють на рівні 41,91 грн/л.
Укрнафта
На АЗС Укрнафта можна купити літр бензину А-95 за 50 гривень, а А-92 – за 49 грн/л. Дизельне паливо тут продають за 55 грн/л.
КАТРАЛ
Одні з найвищих цін – у мережі АЗС Катрал. Упродовж тижня відбулося подорожчання усіх видів пального, хоч останніми днями вартість зафіксувалася на стабільній позначці. Літр А-95+ там можна купити за 59 грн, така ж ціна й на звичайний А-95. Вартість А-92 становить 57 грн/л, дизельного палива – 63 грн/л. Літр автогазу реалізують за 41,97 грн, хоч цей вид пального поступає з перебоями на заправки.
Не забувайте підписуватись на наш Telegram-канал "Головні новини Києва - 44.ua": там ми публікуємо ще більше важливих та актуальних новин Києва, регіону та України.
Що буде з цінами на пальне найближчим часом?
Тож зробити прогноз щодо того, якими будуть ціни на паливо у найближчому майбутньому, досить складно. Проте у червні, липні та серпні 2022 року різкого зростання не буде.
Таку думку озвучив директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн у коментарі "Факти".
Передумов для раптових стрибків цін на пальне наразі немає – трейдери й заправні стації мають свої запаси.
За словами експерта, найкритичніший сценарій, про який зараз говорять західні аналітики, – це можливе подорожчання бареля нафти до 140-150 доларів. Лише в такій ситуації буде значне подорожчання на АЗС.
Поки маємо 120-125 доларів за барель, таких передумов немає, – акцентував Сергій Куюн.
Сергій Куюн додав, що буде навантаження на транспорт під час збору врожаю. А ще через те, що зараз чимало людей повертаються в рідні міста з-за кордону, що також впливає на інфраструктуру. Відтак, можна очікувати й надалі напруженої ситуації з пальним.
Вирішили незаконно заробити
Деякі нечесні власники АЗС вирішили наживитися на українцях, встановивши просто космічні ціни за паливо. Так, зустрічалися заправні станції, яких пальне вартувало 70 і більше гривень.
Проте завдяки перевіркам вдалося врегулювати ціни та стримати “апетити” непорядних власників.
Так, у Києві оштрафували 36 автозаправних станцій за порушення у формуванні ціни на пальне. Про це повідомили в Головному управлінні держпродспоживслужби. Загалом ДПСС ще в травні розпочало перевірку 107-ми заправок. 56 із них вже перевірили.
Як розповіли в державній структурі, на 36 заправках зафіксували низку порушень. Так, 33 із них отримали необґрунтовану виручку на суму понад 700 тисяч гривень. Їх оштрафували у розмірі 100% від виручки.
Ще три заправки чинили опір перевірці, за що були оштрафовані на 100 тисяч гривень.
Що думають кияни про паливну кризу?
За словами багатьох містян у довоєнний час вони набагато частіше користувалися власним автомобілем, а тепер доводиться їздити громадським транспортом, ходити пішки або користуватися електросамокатами. Проте є й переважна більшість, якій важко за певних обставин відмовитися від використання власного транспорту, навіть попри збільшення цін на пальне та довжелезні черги.
До війни ми набагато частіше користувалися машиною, але зараз змушені більше ходити пішки, користуватися метро або самокатами. Крім цього, зараз багато часу доводиться витрачати на пошук самого палива на заправках, бо не скрізь воно є. А якщо знаходиш, треба стояти довжелезні черги, аби заправитися, – розповідає журналістам 44.ua 36-річна мешканка Києва Ксенія.
Її чоловік Олег зазначив, що хоча вони і мають економний автомобіль, але все одно поїздки сильно б’ють по гаманцю.
Маю економічний хетчбек з дизельним двигуном, витрата якого 5 літрів на 100 км. Раніше на поїздку до батьків завдовжки 400 км я витрачав приблизно 600 грн, зараз така поїздка обходиться 1150 гривень, – підкреслив киянин.
Бізнеследі Олена поділилася з нами, що тепер їй доводиться витрачати не тільки багато грошей на заправку авто, а й час, оскільки інколи в черзі за пальним можна простояти до 4 годин.
"Мій особистий рекорд - 4,5 години, – жартує Олена. – А якщо серйозно, то потрібно якнайшвидше вирішувати це питання. Так я розумію, що більшість буде казати про те, щоб автомобілісти пересідали на громадський транспорт або ходили пішки, але часто власний транспорт дуже сильно рятує, якщо потрібно швидко їздити у справах у різні куточки міста. Звичайно й ціни кусаються, але іншого виходу немає. Сьогоднішні реалії змушують під них підлаштовуватися, звикати та викручуватися", - поділилася з нами Олена.
Інший мешканець Києва Михайло не може відмовитися від власного авто, оскільки допомагає літнім батькам та іншим похилим людям з продуктами та ліками. Єдине на що жаліється – це час, який варто простояти за пальним, а на гроші вже не звертає уваги, бо знає, що робить гарну справу.
Так, стало дорогувато, але вже не звертаю на це увагу. Потроху звик. Інше турбує – довго стояти у чергах. Добре, що хоч вже не по 10 літрів продають, як раніше. Тоді взагалі було складно, тепер легше. Я допомагаю своїм літнім батькам та іншим похилим людям в своєму районі та інших: ліки привожу, продукти. Там десь щось підбити, прибити треба от і займаюсь. Інколи будівельні матеріали перевожу, тому вкрай важко буде пересісти на громадський транспорт, бо багато в руках не перевезеш, – розповів Михайло.
Тож наразі ситуація з постачанням нафтопродуктів до України покращилася, але у вільному продажу пального його все одного недостатньо, щоб говорити про зникнення дефіциту. Наявних обсягів на сьогодні достатньо для критичної інфраструктури та промисловості. Якщо не буде форс-мажорів, то, можливо, до кінця літа можна сподіватися на покращення ситуації.
Раніше ми писали про те, що в Києві останнім часом спостерігається ажіотаж на АЗС, оскільки все більше людей повертається до столиці та починають користуватися власним транспортом. Через це виникають черги на АЗС та дефіцит пального. Однак, власникам авто потрібно пам’ятати, що сьогодні у Києві пріоритет із забезпечення пальним надається транспорту, який обслуговує потреби армії. Окрім цього, у Києві курсує електротранспорт – трамваї, тролейбуси, електрички. Про це заявив заступник голови Київської міської державної адміністрації Микола Поворозник.
Крім того, ми повідомляли, що в Київській області правоохоронці затримали групу з трьох осіб, всі вони місцеві мешканці селища Глеваха, які грабували залишені без нагляду місцеві автозаправні станції. Мародерів поліція затримала "на гарячому". Встановлено, що затримані здійснили щонайменше 4 крадіжки пального.