• Головна
  • Робили своє попри тисячі відмов: у Барселоні для фільму про історію українського ІТ "Перший код" пройшли зйомки з Preply і Netpeak
Новини компаній
17:00, 31 жовтня 2022 р.

Робили своє попри тисячі відмов: у Барселоні для фільму про історію українського ІТ "Перший код" пройшли зйомки з Preply і Netpeak

Новини компаній

Коли потрібно було сказати “Мотор!”, пролунала тривога, вибило світло, а згодом кіношники прочитали, що на Київ летять російські ракети. Як під час війни знімають документальний фільм “Перший код” про історію українського ІТ, розповіла команда його творців.

Днями у Барселоні відбулися зйомки документальної стрічки "Перший код". Раніше знімальна група вже поспілкувалася з засновниками відомих українських ІТ-компаній – EPAM Ukraine, 3DLOOK, ELEKS, Looksery, а на цей раз свою історію розповіли фаундери успішних стартапів Preply і Netpeak Group. Роботу над стрічкою ініціювала Європейська асоціація програмної інженерії (EASE).

Зйомки відбувалися в незвичайній локації – у будинку-студії відомого каталонського архітектора Рікардо Бофілла, що представляє собою колишній цементний завод, свого часу креативно переобладнаний Бофіллом на власну резиденцію.

"Спеціально для зйомок кофаундерів двох крутих компаній, я вирушив до Барселони, – каже президент EASE автор дослідження, головний інтерв'юер фільму "Перший код" Владислав Савченко. – Нам вдалося провести зйомки в одній з найкрасивіших локацій – знімали Preply на колишньому цементному заводі, який переробили під модернові офіси. Було дуже надихаюче у такій незвичайній локації слухати круту історію цієї команди".

За словами режисера фільму Артура Лермана, вихопити ікону іспанської урбаністики – будинок Рікардо Бофілла, знаного під брендом Ricardo Bofill Taller de Arquitectura – в якості локації для фільму було неймовірною вдачею. Цей будинок називають La Fabrica або Ель Таллер.

На організацію знімального процесу в команди було 12 днів. Для України це багато, але не для Іспанії, де тільки дозвіл знімати фільм в муніципальному приміщенні чи на вулиці можна чекати тижнями.

“Але мій друг знімав фільм про архітектора Рікардо Бофілла і згадав про цей славетний зразок ребілдингу. Він вийшов напряму на цього архітектора, і той дозволив нам там попрацювати. Так, за три дні до зйомок ми отримали неймовірну локацію, про яку не можна було і мріяти”, – згадує Лерман.

При цьому, досліджувати будівлю доводилося по Zoom. Для цього оператор Євген Усанов будував 3D-моделі приміщення. Наприклад, за допомогою спеціальних додатків вивчали, як в різний час у ньому падає світло.

Організувати процес було нелегко ще й тому, що частина команди залишилася в Києві. Зйомки “на місці” проводили іспанські фахівці. У день зйомок київська знімальна група сіла в одному з київських кафе і через Zoom почала віддалено розставляти світло.

“Довелося мати справу з тим, що називається іспанський характер. І ми побачили, що українські кінематографісти набагато професійніші. Але й українські реалії далися взнаки: в момент, коли потрібно було сказати “Аction!”, пролунала тривога, вибило світло, а згодом ми прочитали, що на Київ летять російські ракети”, – згадує Лерман.

Знімати під час війни складно, але це своєрідна терапія, адже робити кіно в такий складний час, займатися своєю улюбленою справою – це велике щастя, зізнається режисер.

“Щоразу після розмови з засновниками ІТ-компаній розумію, що історії про так званий успішний успіх – це неправда. Хлопці з Preply тисячі разів чули відмови, мовляв, у вас недостатньо хороший проект. Але вони не перегоріли, і от результат – останній раунд інвестицій приніс їм $50 млн”, – зазначає Владислав Савченко.

Щоб розповісти про розвиток галузі максимально достовірно, команда “Першого коду" ретельно добирає спікерів, з якими проводить інтерв’ю.

Preply, платформа, яка об’єднує викладачів та бажаючих вивчити іноземну мову, нещодавно залучила черговий раунд інвестицій у $50 млн. До успіху компанія прийшла через тисячі відмов. Про це розповів співзасновник та СТО компанії Дмитро Волошин. Він поділився спогадами про те, як зароджувалася його компанія, як формувалося вітчизняне ІТ-ком’юніті і як компанії допомагали одна одній.

Дмитро Волошин поділився спогадами про те, як його компанія інтегрувалась у світовий ІТ-бізнес. А з продуктового ІТ-бізнесу його команда однією з перших в Україні почала отримувати інвестиції з топових світових компаній, як-от Booking.

“Дмитро розповів, як вони навчалися вести бізнес на міжнародному рівні, розуміти бажання інвесторів, а також про те, як ставляться до українського іТ зараз", – розповідає Владислав Савченко.

На зорі зародження ІТ в Україні під стартап можна було залучити шалені гроші. Зараз ситуація змінюється. Нинішніх реалій співзасновник Preply також торкнувся.

“Він поділився тим, як зараз ставляться до інвестицій та юніт-економіки зараз. Скажімо, за його словами, нині інвестори вже дивляться на те, чи може стартап працювати "в плюс", а не просто “палити” кошти", – додає Савченко.

У свою чергу, фаундер Netpeak Group Артем Бородатюк розповів, як його компанія виросла з діджитал-маркетингу та стала розробником багатьох saas-рішень у діджитал-просуванні брендів і роботодавцем для тисячі людей.

"Це історія про те, як компанія з Одеси вийшла на світовий рівень і зараз отримує замовлення від державних установ США. Насправді український діджитал-ринок один з найкращих, він уміє робити бізнеси відомими і класно упаковувати бренди. Netpeack – яскравий тому приклад", – каже Владислав Савченко.

“Неможливо розповісти історію українського ІТ без відомих на весь світ продуктових компаній, як Preply. Фаундери на початку мали лише ідею стартапу, а сьогодні залучають інвестиції мільйони доларів інвестицій. У свою чергу, Netpeak включає в себе аж 20 ІТ-компаній! Це цікавий приклад того, як Артему вдалося створити бізнес-екосистему. І, звісно ж, продавати український продукт світовому ринку”, – каже сценаристка фільму Тетяна Буренко.

Після повномасштабного вторгнення зйомки на деякий час зупинили, але згодом поновили їх з ще більшим масштабом, щоб видати на-гора ще більш якісний продукт. Роботу над документальною стрічкою планують завершити до кінця 2022 року та почати переговори про розміщення її на платформах Netflix, Amazon, Apple TV.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...