Як компанія EServer працює в умовах війни
З якими труднощами довелося зіткнутися бізнесу під час війни? Українська компанія EServer поділилася своєю історією про те, як вони працюють у складних умовах.
EServer постачає та імпортує мережеве обладнання по всій країні. До початку війни компанія розвивалася досить швидко. Так, крім головного офісу у Києві, було відкрито філії у Дніпрі та Одесі, планувалося відкрити офіси у Львові та Харкові. Проте плани довелося змінити.
Коли нашій країні оголосили війну, компанія повністю припинила роботу приблизно на два тижні. Ця шокова подія дезорієнтувала команду. Усі не просто не розуміли, коли EServer повернеться до роботи, а й не знали, чи взагалі буде можливість відновити діяльність.
Проте компанія почала відновлювати роботу з 6 березня. Як вже було написано, головний офіс, а також основні склади, знаходяться у столиці. І, звісно, не можна сказати, що робота відновилася одразу й у повному обсязі. Все відбувалося поступово. Багато наших співробітників опинилися у різних куточках Україні, а хтось уже виїхав за кордон. Тож спочатку невелика кількість людей, які залишились у Києві, повернулися до офісу. Вони взялися за обслуговування клієнтів, відвантажували товар. До того ж протягом цього часу продовжували роботу наші офіси та склади, розташовані в Дніпрі та Одесі. Їхня діяльність практично і не припинялася.
Через кілька тижнів нашій компанії вдалося налагодити роботу більшості співробітників. Звісно ж, багато колег працює віддалено. Пандемія навчила EServer працювати дистанційно. Завдяки цьому досвіду компанія була практично готова до потреби повернутися на віддалену роботу як з технічної, так і з організаційної сторін.
Пропрацювавши кілька тижнів, ми зрозуміли, що здатні утримати компанію на плаву. З початку квітня діяльність EServer почала відновлюватися інтенсивніше. Звичайно, ми все ще робимо кроки у цьому напрямку. І дуже вдячні співробітникам за розуміння ситуації: нам довелося суттєво скоротити заробітні плати, та майже наново налагоджувати бізнес-процеси. Ми вдячні за підтримку й постачальникам, перед якими у фірми залишилися заборгованості. Через форс-мажор, що склався, погасити все в потрібні терміни було практично неможливо. Але наші постачальники надали можливість реструктуризації. А разом з цим ми отримали змогу продовжувати діяльність.
Зараз завдяки колегам і партнерам — найціннішому активу компанії, нам вдалося змінити формат роботи, перебудуватися. Наразі EServer функціонує майже повноцінно. Звичайно, у компанії змінився графік, більш ніж половина штату працює дистанційно. Крім того, фірмі довелося максимально скоротити витрати, максимально зосередитись на нагальних потребах. У цілому, нині війна змусила всю команду стати ефективніше, як у плані розподілу коштів, так і у принципі у всій діяльності фірми. Зрештою, ми відкинули все другорядне, і EServer отримала можливість сконцентруватися на найголовнішому — забезпеченні основних потреб клієнтів і співробітників.
Зараз, як і раніше, у нас замовляють обладнання, яке здатне забезпечити повноцінне функціонування локальних мереж, оптичних магістралей та систем відеонагляду. На цей момент обсяги продажів, звісно, скоротилися. Вони становлять близько половини того обсягу, що ми бачили до війни. Втім, уже зараз спостерігається обережна, неспішна, але все ж таки тенденція до збільшення попиту.