Київський фунікулер закрили на плановий ремонт
З перших днів повномасштабної війни рф проти України постало питання щодо функціонування київського фунікулера не лише як громадського транспорту, але й як пам’ятки архітектури. Після завершення робіт з консервації вестибюля київський фунікулер закрили на плановий ремонт.
Про це повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.
Долучайтесь до нашого Telegram-каналу, щоб не пропустити важливі та актуальні новини Києва, області та України.
Із початком повномасштабної агресії Росії перед Києвом постало питання функціонування фунікулера як не лише громадського транспорту, але й пам’ятки. Адже фунікулер має статус пам’ятки архітектури, історії, науки і техніки. Особливо цінним є оздоблення вестибюлів, а саме вітражі у виконанні українських художників Валентина Задорожного та Миколи Шкарапути, - зазначив чиновник.
Крім того Микола Поворозник розповів, що питання консервації пам’ятки вдалось вирішити завдяки волонтерам. Вітражі верхньої станції закрили 12 дерев’яними щитами, укріпили їх вогнестійким брезентом та оцинкованими залізними листами. Аналогічні роботи провели і на нижній станції.
Загалом захист вітражів тривав більше місяця.
Зараз, окрім консервації художніх елементів фунікулера, стоїть питання планового щорічного ремонту, який повинен проходити підйомник. Тому зараз фунікулер закриється на плановий ремонт, щоб за першої нагоди відкрити двері для відвідувачів, - додав Поворозник.
Нагадаємо, ремонтні роботи проводяться щороку влітку через найменший пасажиропотік. У липні-серпні фунікулером користуються до 2 000 пасажирів на день – це майже вдвічі менше, ніж в інші сезони.
Зазначимо, що київський фунікулер – це фунікулерна система, яка з’єднує історичне Верхнє місто та Поділ у Києві. Лінія складається з двох станцій. У 1906 році 7 травня вібдулось урочисте відкриття фунікулера. Спочатку він мав назву Михайлівський механічний підйом і з’єднував верхню терасу Володимирської гірки та вулицю Боричів Тік. У 1928 році фунікулер було реконструйовано, лінію продовжено ще на тридцять вісім метрів до вулиці Петра Сагайдачного.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що в Києві докладають максимум зусиль, щоб врятувати від знищення вітражі столичного фунікулера. Так, їх укріплюють спеціальними дошками, які обгорнуті вогнестійким брезентом. Про це повідомляє заступник голови Києва Костянтин Усов на соєму Telegram-каналі.