Гальмівні диски — важливий елемент системи гальмування автомобіля. Вони зношуються з часом, як і будь-яка інша деталь. Водії часто ігнорують початкові ознаки проблем. Це призводить до небезпечних ситуацій, подовженого гальмівного шляху та аварій. Щоб вчасно діагностувати поломку варто звернути увагу на декілька ознак.
ТОП-5 ознак втрати ефективності гальмівних дисків
Гальмівні диски самі подають нам сигнал про їх стан. Варто лише “дослухатися” до них.
- Вібрація педалі гальма під час натискання. Це вказує на нерівну поверхню диска або його деформацію. Причиною може бути перегрів або механічне пошкодження.
- Скрегіт, писк або металевий свист при гальмуванні. Такі звуки виникають, коли колодка третиться об зношену або пошкоджену поверхню.
- Видимі тріщини, борозни або синюватий колір. Тріщини означають глибокий перегрів або перевантаження. Борозни свідчать про механічне зношення. Синій відтінок — результат перегріву, після якого диск вже неефективний.
- Збільшення гальмівного шляху. Якщо автомобіль гальмує довше, ніж раніше, проблема може бути у дисках. Така ознака є наслідком втрати площі контакту.
- Відчуття «пульсації» керма при гальмуванні. Це ознака деформації або кривизни диска. Якщо таке відчувається, краще відразу звернутись на СТО.
Розточування чи заміна дисків: що робити при зносі
Що таке розточування? Це шліфування поверхні диска для усунення нерівностей. Можливе тільки якщо гранична товщина диска в межах норми. Для кожного авто вона своя. Інформація вказана на самих дисках або в технічному мануалі. Якщо товщина нижча — диск підлягає лише заміні.
Коли розточування не має сенсу? Якщо є тріщини, диск перегрітий або деформований, розточування небезпечне. Після таких дефектів навіть оброблений диск не гарантує безпеку.
Не варто багаторазово розточувати диски. Кожне шліфування зменшує товщину. Після кількох процедур диск втрачає термостійкість. Це знижує ефективність гальм і підвищує ризик поломки.